torsdag 31 januari 2008

jag är gammal, ung och trevlig

i Morse fick jag ett mail om att bli invald i en idrottsförenings styrelse (är det inte gamla gubbar som sysslar med sånt?)

nyss ringde det en man, felringning.
när han ringde igen frågade jag vart han skulle så jag skulle slippa bli terrad hela dagen.
Då hörde han inte vad jag sa så vi började prata telefoner. Kobror och att gå på auktioner...
Till slut sa han att om jag inte vore så ung skulle han bjuda mig på kaffe för jag hade så trevlig röst och verkade så trevlig.
Jag avböjde vänligt men bestämt med att jag faktiskt var för ung och dessutom lyckligt gift!
Men är det inte lite åldersvarning att bli uppraggad på telefon?


Trevlig är jag dock.
Det fick jag skrivet på ett paket idag.
Köpte fina nanook ytterkläder till Astrid på tradera och när paketet kom hade hon lagt i ett par fleecebyxor (329kr i nypris man tackar) för att jag var så trevlig!

Trevligt och jäkligt vuxen var iaf min lunch med väninnan C idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt det blivit i bloggen førresten! Mycket mer lättläst =) !

God helg!