tisdag 15 januari 2008

det sa pang

kanske inte bokstavligen men det kändes så.
Jag såg på idrottsgalan men eftersom jag är kvinna och därmed innehar en grym simultanförmåga OCH är elektriskt kunnig (iaf enligt egen utsago) så skulle jag montera kökslampan:


Jag älskar ikea men de gör det inte lätt för sina kunder med sitt nya "köp vart som helst i världen och det passar hemma hos dig vart du än bor" koncept. Det krävs stora insatser för att få upp den. Men det ska det väl vara värt.
Iaf så skulle jag resa mig ur soffan för att kolla hur lång sladden skulle vara.
det var då det hände.
Det smällde till i nacken och ryggen och strålade upp i huvudet, ut i fingrarna och ner till ändalykten. Jag kunde inte röra mig. J fick sätta mig i en soffa, massera och trycka på hemliga punkter (fattar inget mn det är ju trevligt med lite fysisk kontakt). Sen stapplade jag upp till sängen och J började leta vetevärmare.
Min vetevärmare var helt borta.
Däremot fanns det en rosa gris vetevärmare i Astrids säng. Så jag och mister rosa gris har sovit ihop i natt och tillsammans matt sparkat till J och med svag röst väst till barnen "mamma har ont sov på pappas huvud"
Nu sitter jag och skriver om värderingsförändringar i Sverige under hela 1900talet och 2007.
jag har ätit frukost som inte blev så lyxig som jag hoppats (damn it ICA maxi som inte hade vare sig croissanter eller jordgubb balsamico marmelad...) Kruska bröd och hallonrabarer marmelad var vad jag fick "stå ut" med.

Tips på barnkalas till sexåring? Som helst vill ha pyamasparty. Hoppas att det inte betyder att de ska sova över....

Inga kommentarer: