torsdag 7 februari 2008

känslan av

att vara en bra mamma.
Varför har man det när man egentligenbara gjort helt normala saker.
Idag har jag:
gett ungarna frukost
städat ett badrum
tagit ur alla lakan ur sängarna
lagt alla handdukar på smuts
varit ute i en timme och tom åkt rutschkana
lagat spaghetti och korv (i ugn med grädde och chilisås)
AA har sovit utomhus
avbrutit dataspelandet innan I blev aggresiv
gjort fruktsallad till mellanmål
diskat
tvättat två maskiner tvätt
hängt en maskin

alltså vardagliga saker.
Men tydligen inte för mig som nu känner mig som världens duktigaste morsa.
Ska nog baka bullar i helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, känner igen mig så det skriker... Dåligt mammasamvete kan jag ha, blir inte ofta bullar i det här huset nej och blir det det så är det vår tolvåring som tar initiativ... Køpt julklappar 23 dec några år och julkalendern fixas "eftersom" månaden går...

((Kramar))