torsdag 29 november 2007

morgonpasset och skidskytte

Jag älskar morgonpasset på P3.
Det gör det helt uthärdligt att vakna varje morgon. Svårt att komma upp ur sängen bara för jag vill lyssna mer...
_______________

Idag börjar skidskytte VC.
Jag och morfar gillar skidskytte.
Det är en så spännande TV-sport.
Jag är ruskigt insatt.
Synd att jag hatar gevär och att åka längskidor annars kanske jag skulle ge mig på en karriär.
Å andra sidan är det varmare här inne.
Och jag slipper svettas....



http://www.kati-wilhelm.de/

_______________

Igår ringde telefonen igen
M: VAR I HELVETE ÄR JAG NU?
Jag: ehhhh.... you tell me
M: jag gick från kursen och nu ser jag något sturebad.
Jag: Vart ska du då?
M: till hotellet
jag guidar ner till donken på norrmalmstorg och förklarar hur enkelt det är att hitta till sergel torg därifrån.
Lägger på luren.

telefonen ringer igen
M: nu är det en massa båtar här??
jag: båtar?
M: ja båtar VAR ÄR JAG?
jag: du har gått åt fel håll.
M: fan

Efter en liten stund sitter iaf stackars M på hotellet och äter sin kalla hamburgare....

Inga kommentarer: