tisdag 6 maj 2008

det går inget bra nu

inte alls faktiskt.
Husmorssemester nästa vecka känns behövlifgt men samtidigt j-ligt stressande.

Det är hett som ett bastu i schnygga huset.
Vi fattar inte hur man stänger av värmeslingan som går på nedervåningen. Runt hela huset (och främst under mina fötter vid skrivbordet) är det alldeles för varmt. Och den eländigt klibbiga svettiga värmen sprider sig överallt.
Vi har tagit fram bruksanvisningen jadå. Men mest för att upptäcka att den handlade om värmepumpen fårn 85. Jaha, den vi har nu är från 96.
Börjar googla.
Åhå firman lades ner 2000.
Jahaaaaaa.
Ringer firman som köpt upp och trevlige magnud mailar mig något.
Som jag inte fattar ett smack av.
Inte min "händige" make heller....
Vad gör man då?
Ringer en tekniker och ber dem tolka bruksanvisningen???
Varmt är det iaf.
Och fattig är jag.
Klippt kortet på riktigt har jag gjort.
Sommarjobb har jag inget.

Men jag gillar mina barn, riktigt kul är de nu faktiskt !!!!!!!!!

Inga kommentarer: