måndag 17 december 2007

svensk sjukvård

vattkoppor eller vad 17 har ungen på kroppen?
Lika vild som vanligt...

Ringer sjukvårdsupplysningen:
"Äsch är det nåt som smittar har hon redan smittat hela dagis"
jaha.

Dagis ringer:
"nån borde verkligen kolla på de här prickarna"

VC:
"telefonsvararen är full"

Sjukvårdsupplysningen igen:
"ring vc"

Sjukhusets växel:
"ibland blir telefonsvaraen full sen tömmer de den, ring VC igen"

VC (klockan tio på fm):
" vi ringer upp dig omkring...halv två i eftermiddag"
::::::::::

VC ringer (tjoho):
jag skriver allt du säger, ojojoj. Kan ni komma klockan två?

Wow de tar mig vrkligen på allvar och ska lösa det här åt mig!

På VC (kvart över två kommer en kvinna ut och frågar de andra i väntrummet (bebis, tvååring och fyraårig pojke) om de är Isadora 5,5år.

Sjuksköterska:
"jag har ingen aning om vad det här kan vara jag är usel på utslag och eksem och sånt"

Jag:
"ehh jaha?"

Annan sjuksköterska:
"det är mollusker,mycket smittsamt. Stanna hemma tills de är borta!"

Jag:
"jaha hur lång tid kan det tänkas ta då?"

SSK:
"ett halvår ungefär"

Jag:
"jag kan ju inte vara hemma i ett halvår? Hur ska det gå till?"

SSK:
"nä det blir ju svårt..."

Dagis:
"äsch vi har haft mollusker i flera år kom imorgon!"

5 kommentarer:

[attle] sa...

alla mina barn har mollusker :-)
Stanna hemma?! Tillåt mig asgarva, vilken korkad kommentar. Mollusker kan ta evigheter innan de försvinner.

Anonym sa...

hur länge får man vabba för spunk?
kramiz Guggu
http://guggu.blogg.se

Guggu sa...

testar en sak
peace

mallan marushka sa...

attle: kände det samma och sänder lite love till dagis ;)

Guggu: spunk ger många vab dagar, sätt igång och reproducera dig ;)

mundiarre: svårt namn att skriva det där...

Anonym sa...

hahaha, har hon kunnat gå på dagis ännu ;) ?